Årssumering

2015-01-01
22:58:00
2014 skålades in och jag sysselsatte mig med serier och att äta fotovänliga frukostar. 
Köpte en rad med nya sängkläder, bjöd in Lina på tacomiddag i lägenheten.
Åt kyckling i vanlig ordning och drack den julens sista julmust, pluggade dryckeskunskap och åt taxfree godis.
 
Februari kom och jag fortsatte med mina fotovänliga frukostar, jobbade ett par tidiga frukostpass och gick på leksandsmatch. Alla hjärtans dag firade jag med chokladdoppade frukter tillsammans med en fin vän.
Fick återigen besök i lägenheten denna gång i form av lillebror och kusinvitamin så vi passade på att äta 
pannkakor till lunch innan det var dags för leksandsmatch igen. Lagade och en och annan middag när jag var hem på helgerna. 
 
I mars träffades vi av vårens första solstrålar så jag passade på att bjuda hem vännerna på en fika.
Köpte nya skor, en longboard och fick en crush på nya loka smakerna.
I romme där snön fortfarande fanns på berget åktes det slalom men väl nere cyklades det på min nyiköpta cykel. Jag packade i slutet av månaden ihop en resväska och drog till Malung i tre veckor för lite praktik. 
 
I aprill landade första kulglassen i stan och det är ju alltid roligt, fortsatte med frukostbilderna och vi tog en paus i plugget och åkte till sälen i två dagar där vi provade experiums flowride, åt på Lammet & Grisen och hade det bra. Ett par dagar efter så var jag i Sälen fast denna gång med familjen vi skippade flow riden och tog ett par timmar i bastuvärlden istället och avslutade med ett till restaurangbesök på L&G.
 
Maj var en rolig och händelserik månad. 
Vädret var varierande, ena stunden var det picknick med vännerna på utegården och en annan så var det stängda fönster och värmeljusfest i lägenheten. Åkte till spanien en vecka och bokade första utlandsresan med vännerna. 
 
Jordgubbarna börjar att ta plats i mataffärerna så jag tog varje tillfälle som fanns att få äta. 
Åkte med vännerna upp på ett berg och grillade, kvällarna vart allt varmare så dom spenderades ofta utomhus och med vännerna. Gjorde mig av med det sista plugg vi hade och tog sommarlov. Välbehövligt och skönt!
 
Blandade jobb med lata dagar i en gummibåt på älven till sena kvällsbad och festligheter.
Vi var till Sälen på cykelläger och firade Nylle som fyllde arton. 
 
Månaden jag väntat på sedan i Maj.
Vi laddade för semester med picknick och nattbad i solnedgången i grannstaden.
Sommarlovets sista jobbpass gjordes, jag cyklade halvvasan och tog därefter semester. 
Packade ihop det nödvändiga för en veckas sol, bad och värme med vännerna på Rhodos.
 En vecka som fylldes av skratt och en mängd oförglömmliga minnen. Så roligt vi hade!!
 
September var en bildfattig månad men en selfierik sådan haha. 
Jag bakade chokladbollar, pluggade i veckorna och jobbade på helgerna. 
Vardagen rullade på.
 
I oktober kom hösten till Dalarna och trädens löv skiftade i rasande fart från gröna till gula och röda.
Åt kakor med vännerna, pluggade vodkadrinkar, skaffade mig en ny telefon och fick den stora äran att demolaga lite mat med förra årets vinnare av Årets Kock Filip Fastén på Galaxen i Borlänge.
 
I november gjorde jag för första gången egen pulled pork och bbqsås till det. Succé!
Åt ytterligare en fotovänlig frukost och hade fyra veckors praktik.
Använde en av dessafyra veckor åt att åka till Serbien med två fantastiska vänner för att tävla i kök/servering/turism. En vecka fylld av diverse saker, relax, tävlingar, cocktailpartyn, galamiddagar och mycket nya möten och intryck. Träffade otroligt mycket nya vänner både svenska och internationella. 
 
December kom och passerade utan att en enda liten gnutta av julkänsla hann nå mig.
Vi blandade drinkar på bartekninken i skolan, pepparkakor bakades och julgodis tillverkades. För en sekund så var det gåshysteri på min instagram. Julborden på jobbet kul men fortfarande ingen julkänsla. Julafton kikade förbi tillsammans med juldagen som innehöll lite festligheter. Jobbade årets sista arbetspass och min artonårsddag var kommen. Den firades med middag med när & kära innan vi tog oss till Falun för en vända på Etage. Nyår planerades, planerna raserades men det som blev en nödlösning vart en sjukt rolig sådan och jag hade inte kunnat drömma om att det skulle bli som det vart. Så helt plötsligt var det 2015 och jag går in på mitt fjärde år på denna blogg.
 
Hoppas ni hade ett lika fantastiskt nyår som jag hade!! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: